Kursus i biavl 2024

🐝 Kursus i biavl 🐝
Djurslands Biavlerforening afholder kursus for nybegyndere og let øvede biavlere på Toubro Skolen, Lyngbyvej 40, 8570 Trustrup.
Der afholdes 8 kursusaftener på Toubro-skolen tirsdage i lige uger fra kl. 19 til kl. 22.
Datoer for kursusaftener: 19/3, 2/4, 16/4, 30/4, 14/5, 28/5, 11/6 og 25/6.
Kursusaftener vil foregå både ude hos bierne i skolebigården og inde i et af skolens lokaler. På kurset vil du lære om biernes liv, forskellige stadetyper, hvordan du holder bier og hvilket udstyr du har brug for, årets gang i bigården, honninghøst og meget andet.
Der vil også være online kursusmateriale og anbefalinger til bøger, som man kan fordybe sig i mellem kursusaftener.
Hele kurset koster 200 kr. Med kurset følger også et halvt års medlemsskab af Djurslands Biavlerforening og dermed af Danske Biavleres Landsforening.
Efter kurset vil der være åbent i skolebigården tirsdag aften i lige uger fra kl. 19, hvor man kan være med til at passe bierne. Honningen vi høster fra skolebigården fordeler vi mellem dem der hjælper med bierne.
Datoer for åben bigård: 9/7, 23/7, 6/8 og 20/8.
Tilmelding til formand Simon Kahr Jørgensen på simonkahr@gmail.com
eller via https://www.djurslandsbiavlerforening.dk/kontakt…

Kursus i biavl 2024 Read More »

Betaling af kontingent for 2024

Husk at det er tid for betaling af foreningskontingent for 2024 kr. 375,00. Hvis du ikke allerede har betalt, vil jeg bede dig om at gøre det i løbet af januar måned til reg.nr. 9376 kontor. 9041989576, som er foreningens konto i Sparekassen Kronjylland. Foreningskontingent bedes fremadrettet venligst betalt i januar måned.

Mvh Kasserer Dorte Nielsen

Betaling af kontingent for 2024 Read More »

Generalforsamling 2024

Generalforsamling tirsdag d. 30. januar 2024 kl. 19.00
hos kasserer Dorte Nielsen, Hedevej 5, 8500 Grenaa
Dagsorden ifølge vedtægterne.

I sidste uge holdt vi møde i bestyrelsen og valgte dato for næste generalforsamling. Vi håber flere har lyst til at deltage og være med til en hyggelig aften, hvor vi skal tale bier, året der er gået og hvad der skal ske i det kommende år.…

Generalforsamling 2024 Read More »

Kursus i biavl 2023

Der afholdes 8 kursusaftener på Toubro-skolen tirsdage i ulige uger fra kl. 19 til kl. 22.
Datoer for kursusaftener: 14/3, 28/3, 11/4, 25/4, 9/5, 23/5, 6/6 og 20/6.

Der vil også være online kursusmateriale, som man kan fordybe sig i mellem kursusaftener.
Efter kurset vil der være åbent i skolebigården tirsdag aften i ulige uger fra kl. 19, hvor man kan være med til at passe bierne. Honningen vi høster fra skolebigården fordeler vi mellem dem der hjælper med bierne.
Datoer for åben bigård: 4/7, 18/7, 1/8 og 15/8.

Tilmelding til formand Simon Kahr Jørgensen på simonkahr@gmail.com
eller via https://www.djurslandsbiavlerforening.dk/kontakt…

Kursus i biavl 2023 Read More »

Generalforsamling 2023

Vi afholder generalforsamling den 31. januar 2023 kl. 19.00 hos Dorte Nielsen, Hedevej 5, 8500 Grenaa.

Husk at betale kontingent for 2023

• A-medlemmer (DBL og lokalforening) kr. 375,-
  • B-medlemmer (kræver betalende A-medlem i husstanden) kr. 175,-

Indbetaling på reg.nr. 9376, kontonr. 9041989576…

Generalforsamling 2023 Read More »

Sensommer-møde 13. august kl. 13

Lørdag den 13. august kl. 13 mødes vi og taler klargøring af bier til vinter. Vi gennemgår hvordan vi blander sukkervand og giver det til bierne og hvad der ellers skal gøres før vinter.

Mødet er i år hos Simon og Isabel på Trustrupgaard, og vi vil også kigge til bier i forskellige stadetyper. Både halmkube som på billedet, toplistestade, Layens-stade, Warre-stade, og selvfølgelig trugstade.

Adressen er

Lykkesholmvej 2A, 8570 Trustrup

Alle er velkomne, også dem som ikke er medlem af Djurslands Biavlerforening, som afholder mødet. Der vil være kaffe og kage efter vi har kigget til bierne.…

Sensommer-møde 13. august kl. 13 Read More »

Sommermøde 4. juni kl. 13

Lørdag den 4. juni indvier vi vores nye skolebigård ved Toubro-skolen, Lyngbyvej 40, 8570 Trustrup.

Vi begynder kl. 13 og vil demonstrere, hvordan man laver en aflægger af en bifamilie i et af skolebigårdens trugstader.

Parkering ved Toubrohallen, hvor der vil være skilt der peger mod bigården. Bagefter vil der være kaffe, kage og mulighed for at snakke bier. Alle er velkomne.…

Sommermøde 4. juni kl. 13 Read More »

Kursus i biavl

Djurslands Biavlerforening afholder kursus for nybegyndere og let øvede biavlere.

Der afholdes 6 kursusaftener på Toubro-skolen tirsdage d. 5/4, 19/4, 3/5, 17/5, 31/5 og 14/6 fra kl. 19 til kl. 22.

Vi etablerer i år en skolebigård ved Toubro-skolen med støtte fra Norddjurs Kommune, og kursusaftener vil foregå både ude hos bierne og inde i et af skolens lokaler. På kurset vil du lære om biernes liv, forskellige stadetyper, hvordan du holder bier og hvilket udstyr du har brug for, årets gang i bigården, honninghøst og meget andet.

Hele kurset koster 200 kr. Efter kurset vil der være åbent i skolebigården tirsdag aften i lige uger fra kl. 19, hvor man kan være med til at passe bierne.

Sidste tilmelding: 29/3.

Tilmelding til formand Simon Kahr Jørgensen på simonkahr@gmail.com eller via kontaktformularen her på hjemmesiden.…

Kursus i biavl Read More »

Kursus i biavl for begyndere 2022

Sidste tilmelding: 29/3.

……

Kursus i biavl for begyndere 2022 Read More »

Generalforsamling 2022

Vi afholder generalforsamling den 1. februar 2022 kl. 19.00 hos Dorte Nielsen, Hedevej 5, 8500 Grenaa.

Husk at betale kontingent for 2022

• A-medlemmer (DBL og lokalforening) kr. 375,-
  • B-medlemmer (kræver betalende A-medlem i husstanden) kr. 175,-

Indbetaling på reg.nr. 9376, kontonr. 9041989576…